Зах зээлд хэн илүү сэтгэж чадсан нь тунаж үлддэг

Зах зээлд  хэн илүү сэтгэж чадсан нь тунаж үлддэг
        Бизнесээ амжилттай явуулахын тулд та зах зээлээ нэг нэгэнгүй мэддэг байх ёстой. Маш сайн хийгдсэн зах зээлийн судалгаа хэрэглэгчид,салбар, өрсөлдөгчдийн тань талаар олон талын мэдлэг,мэдээлэл өгдөг. Бизнесийн эхний үед бизнесийн санаа хэр бодитой болохыг тодорхойлоход судалгаа гол хүчин зүйл болдог.
Манайхны барилгын компаниуд судалгаа тал дээрээ дутмаг харагддаг. Орон сууцны зах дээр жишээ авахад: Урд жилүүдэд орон сууцны эрэлт өндөр байсан цагт  хүмүүс байртай болох нэн түрүүнд чухал байсан бол одоо хүмүүсийн сэтгэлгээ ямар байранд амьдрах, орчин нөхцөл, төлөвлөлт зэрэгт анхаардаг болсон. Нэг талаар  иргэд барилгын талаар мэдлэг мэдээлэлтэй болж, нийгэм хөгжхийн хэрээр хүний хүсэл сонирхол ч дагаад хөгждөг тул  шаардлага өндөрссөөр байна. Нэн ялангуяа өндөр үнэтэй орон сууцны зэрэглэлд өрсөлдөөн маш өндөр төвшинд байдаг. Өрсөлдөөн нэмэгдэхийн хэрээр хэрэглэгчдийн хүсэл шаардлага улам нарийсч,  хэрэгжиж буй олон төслүүдийг хооронд нь харьцуулж, судлан сонголтоо хийдэг. Тэгэхээр компаниуд зорилтод хэрэглэгчийн бүлгийнхээ сонголтод нийцүүлж, анхнаасаа хэрэглэгчийн хүсэл шаардлагыг сайтар судалж байж барилга барихгүй бол тухайн орон сууцны борлуулалт хүндрэлтэй болно.  


Тийм учраас зах зээлд  хэн илүү сэтгэж чадсан нь тунаж үлддэг жамтай.  Бизнес эрхлэгч та бүхэнд судалгааг маш бага төсөвт багтааж хийх энгийн бөгөөд хялбархан, зардлын хувьд үр ашигтай байх хэд хэдэн арга байдгийг хуваалцъя.

          Хэрэглэгчидтэй нүүр тулж ярилцах 

Шинэ бүтээгдэхүүн, үйлчилгээг хэрэглэгчид хэрхэн хүлээж авах вэ гэдэгт үнэлгээ өгөхөд албан ёсны бүлэг бүрдүүлж, хэлэлцүүлэг явуулахын оронд мэдээлэл цуглуулахын тулд албан бус байдлаар уулзаж ярилцаж болно. 5-10 хэрэглэгчээс шинэ бүтээгдэхүүн, үйлчилгээний талаар албан бус үнэлгээ хийлгэх хүсэлтэй байгаагаа хэл.  Мөн та офисоосоо хэн нэгнийг 15 эсвэл 20 хэрэглэгчид рүү утасдаж, асуумжид орсонтой адил асуултуудыг асуу гэж болох юм. Шинжлэх ухааны үндэстэй судлагааны дүнг гаргаж чадахгүй ч ерөнхий хандлагын талаар зарим нэг санал,бодлыг сонсох бөгөөд зарим нэг хэрэглэгчдээс гарсан шинэ санааг олж авч болох юм.

  

             Оюутнуудыг ашиглаж судалгаа хийлгэх

Тухайн нутаг дэвсгэр, орон нутга дахь коллеж, их сургуулийн маркетингийн тэнхимтэй холбоо барьж, зах зээлийн судлагааны төсөлт ажил хийх сонирхолтой маркетингийн анги курс буюу хувь оюутан байгаа эсэхийг асуу. Иймрэхүү төсөлт ажлыг туршлага суух эсвэл мэргэших курсийн кредит цуглуулах арга зам гэж оюутнууд дуртайяа хүлээж авдаг. Мөнгө хэмнэхийн сацуу, оюутнуудтай ажилласнаар зах зээлийн судлагаагаа боловсруулах, явуулах шинэ сэргэг санааг төрүүлж болох юм. Коллеж, их сургуульд хандахдаа өөрийн санал хзсэлтээ их сургуулийн удирдлага эсвэл маркетинг,менежмент судлалын тэнхимд явуул.

             Номын санг ашиглах

Жижиг бизнес эрхлэгчдийн хувьд хэвлэл, мэдээллийн номын санч бол ашиглагдаагүй байгаа асар их нөөцийн нэг юм. Нийтийн номын сангаас янз бүрийн салбарын мэдээллийн лавлах материалууд,засгийн газрын баримт бичгүүдийн хэсэглэл болон бусад лавлах материалуудаас баялаг их баримт, тоон мэдээллийг авч болно. Яг юу хайж байгаагаа аль болох тодорхой хэлж тайлбарла, Тэгвэл номын санч танд хэрэгтэй тэр эх материалыг олоход чинь чиглүүлж өгнө.

              Салбарын холбоодуудаа хандах

Салбарын холбоод өөр өөрсдийхөө хамаарах салбарын тухай мэдээллийг тогтмол цуглуулдаг бөгөөд тэр мэдээллийг холбооны гишүүдэд хүргэдэг. Тэднээс явуулсан судлагаа нь ихэнхдээ компаний хэвийн үйл ажиллагааны зардал,салбарын өсөлтийн хандлага, зах зээлийн шинэ боломж гэх мэт асуудлыг хамарсан байдаг.
Тэдгээр судалгааны дүнг ихэвчлэн зөвхөн холбооны гишүүдэд олдох боломжтой бөгөөд мэдээлэл олж авахын тулд уг холбоонд элсэх хэрэг гарч болох юм.

              Холбооноос эрхлэн гаргадаг хэвлэлүүдийг унш

Холбооноос эрхлэн гаргадаг арилжааны болон мэргэжлийн сэтгүүлүүд,сонингууд болон салбарын мэдээллийн товчоон зэрэг нь салбарынхаа хандлагын талаар мэдээлэл авах, тэргүүн эгнээнд алхах хамгийн шилдэг арга зам юм. Эдгээр хэвлэлүүдэд салбарын хандлагын талаар болон бусад гол асуудлыг нийтийн хэвлэлд гаргахаас өмнө ихэвчлэн мэдээлэл хүргэдэг. Та мөн өрсөлдөгчийнхөө талаар төрөл бүрийн мэдээллийг эндээс олох болно. Мөн түүнчлэн, холбоодын хэвлэлүүдэд ерөнхийдөө саяхан хийгдсэн судалгааны (хандлагыг харуулах үзүүлэлтүүд)талаар өгүүлэл бичих эсвэл хувийн хэвшлийнхний зах зээлийн судлагааг ч явуулж болох юм.
 

Холбоотой мэдээ