Маркетингийн удирдлагийн хөгжил Үндсэн 5 үе шатад хуваана.
1. Бартерын худалдааны үе 18-р зууны хагасаас 19-р зууны эхэн үе хүртэл үргэлжилэх бөгөөд барааг бараагаар солилцож 1 барааг нөгөө бараад ижилсүүлэх маркетингийг ашиглаж байв.
2. Үйлдвэрлэлийн үе Энэ нь 19-р зууны эхээс 19-р зууны эхний хагас үе байсан бөгөөд үйлдвэрлэлийг хөгжүүлэн бүтээгдэхүүнийг их хэмжээгээр үйлдвэрлэх түүнд тохирсон үйлдвэрлэлийн маркетингийг хэрэлгжүүлж байв.
3. Борлуулалтын үе 1900-1930 оны үед үйлдвэрлэгчид зах зээл дээрх бараагаа борлуулахад бэрхшээлтэй болсон учираас илүүдэл бүтээгдэхүүнийг зар сурталчилгааны аргаар борлуулахад эрмэлздэг болсон.
4. Маркетингийн албаны үе 1930-70аад оны үед хэрэглэгчидийн хэрэгцээ илүү нарийсч үйлдвэрлэсэн бүтээгдэхүүний сонголт өргөжих тусам зах зээл дээрх хэрэгцээг хангахаар судалгааны болон маркетингийн үзэл баримтлалыг шинээр тогтоох хэрэгтэй болсон.
5. Маркетингийн компаны үе(нийгмийн хариуцлагатай үе) 1970-аад оноос хойш өнөөг хүртэл хэрэглэж буй хандлага бөгөөд энэ нь зөвхөн хэрэглэгчидийн хэрэгцээг хангахаас гадна нийгмийн сайн сайхан байдалд чиглэсэн маркетингийн бодлогыг авч үздэг.
Борлуулалт ба маркетингийн философи
Борлуулалтын философи үйлдвэрлэл- борлуулалт -хэрэглээ
Маркетингийн философи хэрэглэгчдийн хэрэгцээг үнэлэх-->маркетингийн нэгдмэл хүч--> хэрэглэгчийн сэтгэл ханамж--> байгуулагийн зорилгод хүрэх (эргэх холбоо) байгуулагийн зорилгод хүрэх-->марк н хүч Борлуулалтын философи онцлог
Хувь хүн болон хэрэглэгчийд анхаардаг Борлуулалтын хэмжээ Богино хугацааны зорилго баримталдаг Одоод байгаа хөрөнгөө борлуулах төлөвтэй Орчиндоо дасан зохицохдоо муу Хэрэглэгчийн хүрээг харах Төлөвлөт болон эргэх холбоо нь албан бус хэлбэртэй Марк ф хэрэглэгч төвтэй ашгийн төлөө урт хугацаатай 2 талын харилцаатай эргэх холбоо ба төлөвлөлт нь нэгдмэл хэрэглэгчийн хүрээг өргөн хардаг орчинд зохих ёсоор зохицдог Маркетингийн удирдлага ба чиг үүрэг Маркетингийн удирдлага бол тодорхой зохион байгуулалтын зорилтыг шийдвэрлэж, ашиг олох, борлуулалтаа өсгөх, зах зээлд байр сууриа нэмэгдүүлэхийн тулд худалдан авагчтай хийх үр ашигтай харилцааг дэмжих, хэрэгжилтэнд нь хяналт тавих, эдийн засгийн шинжилгээ хийх, төлөвлөх үйл ажиллагаа.
Ф. Котлер
1.чиг үүрэг Зах зээлийн үйл ажиллагаанд судалгаа шинжилгээ хийх
a) Гадаад дотоодын зах зээлийн багтаамж , боломж
b) зах зээлийн эрэлт хэргцээний өөрчлөлтийг судлах
c) Үйлдвэрлэлийн бүтэц, байршил, өрсөлдөх чадварыг судлах
d) Барааны чанар, төрөл, бүтэц чиглэлийг судлах д. Үйлдвэрлэлийн үйл ажиллагаанд шинжилгээ хийх
2.үйлдвэрлэлийн үүрэг:
a) Шинэ бараа бүтээгдэхүүнийг сонгохн ажиллах
b) Техник хангамжийг зохион байгуулах
c) Өрсөлдөх чадвартай бүтээгдэхүүн үйлдвэрлэж, тодорхой зорилготой үйлчилгээ явуулах
d) Үнийн бодлого тодорхойлох
3.Хяналтын үүрэг:
a) Стратеги төлөвлөгөө боловсруулах , хэрэгжилтэнд хяналт тавих
b) Мэдээллийг зохистой ашиглах
c) Хяналтыг зохион байгуулах хэрэгжүүлэх
d) Идэвхижүүлэх буюу хувиарлалт хийх үүрэг