Одоогоос жилийн өмнө буюу 2010 оны гуравдугаар сард Тээврийн товчооноос чанх урагш Энгельсийн гудамж буюу “Дулааны цахилгаан сүлжээ”-ний өмнөх зам хүртэл авто зам дээгүүр хөндлөн тавих Монголдоо л нүсэр гүүрэн гарцны ажил эхэлсэн билээ. Японы засгийн газрын буцалтгүй тусламжийн 48 тэрбум төгрөгөөр гүүр барьж байгаа юм.
Барилгын төлөвлөлтөөр бол энэхүү гүүр нь авто замаас дээш долоон метр зайтай бөгөөд замын өргөн нь 16,2 метр юм. Энэхүү ажлыг Япондоо л эхний байранд ордог “JFE engineering corporation” компани хийж байгаа гэх. Уг нь гүүрэн байгууламжаараа алдартай энэ компани ногоон байгууламжийн талаар зохих мэдлэгтэй байх учиртай. Яагаад гэвэл Японд ямарваа нэгэн байгууламж барих гэж байгаа нөхцөлд ногоон байгууламжийн талаар заавал тусгасан байхыг хуульчлан тусгасан байдаг. Гэтэл энэ ажлыг хийж байгаа нэрээр зам дагуу ургасан моддыг тайрч хаяад хожуул үлдээж орхижээ. Уг нь Монголд байхгүй том бүтээн байгуулалтыг хийж байгаа ч тоостой хотын амин сүнс болсон ногоон байгууламжийг тайраад хаячихаж боломгүйсэн. Эрхэм уншигч таны харж байгаачлан тайрсан моддын хожуул, энд тэндгүй хийсэх шороогоор Тээврийн товчоо дүүрэн байна.
48 тэрбум төгрөгөөр хийж байгаа энэ их ажилд ногоон байгууламж хийх мөнгө үлдсэн байгаасай л гэж найдья. Ер нь бид чинь ногоон байгууламжаа нэмэх гээд байна уу, устгах бодлоготой улс уу. Сүүлийн хэдэн жил ургасан, ургаагүй хэдэн мянган мод тарьж, хичнээн сая мод тайрав даа, бид.