Барилгын зах зээлд амжилттай нэвтрэх нь

Барилгын зах зээлд амжилттай нэвтрэх нь


Монголулсын барилгын материалын зах зээлд жилдээ 1,3 их наяд төгрөг эргэлддэг бөгөөд800 гаруй барилгын материалын үйлдвэрлэгчид, 1200 гаруй томоохон худалдааэрхлэгчид үйл ажиллагаа явуулдаг. 

Эдгээрээсбарилгын зах зээлд нэвтрэх арга зам, зорилтот сувгаа оновчтой сонгоогүй,салбараа судалгаагүйгээс үр ашиггүй, байгаа оноогүй олон сувгаар зарсурталчилгаагаа цацаж цаг хугацаа, хөрөнгө санхүүгээ эрсдэлд оруулсан барилгынматериал ханган нийлүүлэгчид олон байдаг. Иймд онцгойлон энэ салбарт ажиллажбайгаа болон цаашид ажиллахаар төлөвлөж буй барилгын материал үйлдвэрлэгч,худалдаалагчдадаа зориулан барилгын зах зээлд нэвтрэх, амжилттай ажиллах аргазамын талаарх зөвлөмжүүдийг хүргэж байна. 

Энэтөрлийн зах зээлд хөл тавьж, байр сууриа олоход юуны өмнө таны барилгынматериал, бүтээгдэхүүн Монгол улсын барилгын стандарт, норм дүрмийн шаардлагахангасан, бүтээгдэхүүн баталгаажуулалтын гэрчилгээтэй байхаас гадна зах зээлдамжилттай нэвтэрч, салбарынхандаа танигдах нь ихээхэн чухал юм. 

Ингэхдээбарилгын салбарт бүтээгдэхүүнээ борлуулахын тулд хамгийн эхэнд зорилтотхудалдан авагч тань “хэн бэ” гэдгийг тодорхойлох хэрэгтэй.

Барилгынматериал борлуулагч, импортлогч, үйлдвэрлэгч гээд компаниудын хувьд худалданавалт хийх шийдвэр гаргуулахын тулд эрх мэдэл бүхий зорилтот хүмүүст мэдээллээхүргэх хэрэгтэй болдог. 

Барилгынматериалын худалдан авалтад голлох шийдвэр гаргадаг 5 төрлийн сегмент буюу зорилтот суваг байдаг гэж дэлхийн томоохонбарилгын материал үйлдвэрлэгч корпорацын маркетингийн судалгааны алба үзсэнбайна. Энэ нь барилгын материалын борлуулалт дээр урт хугацаанд ажилласантуршлагатай хүмүүсийн дүгнэлтээр мөн тодорхой харагдана.

Тэгэхээр тавантөрлийн үйлчлүүлэгч хэн бэ? тэд юу хүсч байна вэ?

Үндсэндээбарилгын талбайд ямар материал ашиглахыг тодорхойлдог таван төрлийн хүмүүс юм. 

Үүнд:

Барилгын хөрөнгө оруулагч, захиалагчид буюу санаачлагчид - Байшин, барилгабарих шийдвэрийг гаргаж, хөрөнгө оруулалт хийдэг хүмүүс юм. Эдгээр бүлгийнхүмүүст баригдсан барилгын ашиглалтын зардал бага, эрчим хүчний хэмнэлттэйшийдэл, түрээсийн өгөөж өндөр, бизнес нь тасалдах эрсдэл бага байх, зах зээлдээр борлуулах үнэ өндөр байх, барилгын ажлыг дуусгах хурд зэрэг асуудлуудыгчухалд тооцож авч үзнэ.

Эрэлт бүтээгчид- Барилгын болон зургийн инженер, архитектор, дизайнерууд энэ бүлэгт хамаарна.Тэд төлөвлөж байгаа барилгын шинж чанар, барилгын гүйцэтгэлийн чанар, техник,физик, гоо зүй, хууль эрх зүйд нийцүүлэн төлөвлөх зэрэг асуудал хамааралтайболно. Томоохон барилгын материал үйлдвэрлэгчдийн хувьд зургийн болон дизайныталаас зурагт тусгаж оруулах нь борлуулалтаа өсгөх гол шалтгаан, томоохонхөдөлгөгч хүчин зүйл болдог.

Гүйцэтгэгчид бабарилгачид- Тухайн төслийг  цаг тухайд нь, батлагдсан төсөвт багтаанбарих асуудал хамаарна. Тэд “Эрэлтүүсгэгч” буюу мэргэжлийн ажилтнуудын шаардлагыг үндэслэн “Санаачлагч”-дынхэрэгцээ шаардлагыг хангах ёстой. 

Ханган нийлүүлэгчид-Бөөний худалдааны цэг, гэрээт борлуулагчид гэж нэрлэгддэг түншүүдийг тус бүлэгтхамааруулна. Энэ нь бүтээгдэхүүнийг гэрээлэгчийн барилгын талбайд эсвэл туслангүйцэтгэгч компанид хүргэх борлуулалтын цэг юм. Тус түншүүд нь нийлүүлэлтийннайдвартай байдал, өрсөлдөөний шударга байдал, хүлээн зөвшөөрөгдсөн брэндийннэр хүнд зэрэг тодорхой үзүүлэлтүүдийг дагаж мөрдөх чадварыг шаарддаг.

Мэргэжилтэй ажилтнуудбуюу суурилуулагч, гүйцэтгэгчид - Энэ бүлэгт тухайнбараа материалыг барилгад суурилуулах үүрэгтэй хүмүүсийг хамааруулна. Өөрөөрхэлбэл сантехник, цахилгаан, холбоо дохиолол, лифт гэх мэт угсралт хийдэгмэргэжилтэй ажилтнууд юм. Тэдгээрийг суулгахад хялбар, худалдан авахад амархялбар, ашиглахад аюулгүй байдал зэргийг ихэнхдээ хөрөнгө оруулагч буюузахиалагчид зөвлөдөг. Тэд барилгын инженер, архитекторуудын тодорхойлсонматериалын сонголтыг дагаж мөрдөх эсвэл давуу гэж үзсэн өөр материалыг буюужишээ нь; бага өртөгтэй, ашиглахад хялбар гэх мэт шалтгаанаар санал болгожэрэлт хэрэгцээ, аль хэзээний хийгдсэн сонголтыг өөрчилж болно.

Эдгээртаван төрлийн худалдан авагч бүлэг барилгын материал үйлдвэрлэгчид болон худалдаалагчдынборлуулалтад чухал үүрэг гүйцэтгэдэг. Тэгэхээр эдгээр бүлгийн хэрэглэгчдийнэрэлт хэрэгцээг ойлгож судлан, тохирсон борлуулалтын хувилбарыг санал болгох ньзөв юм. 

Барилгынсалбарынхан, барилгын материал хайж байгаа хүмүүс буюу дээрх бүлгийн хэрэглэгчидхаанаас, ямар хэвлэл мэдээллийн хэрэгсэл, сувгаар бараа бүтээгдэхүүниймэдээллийг түлхүү авч байна гэдгийн сайтар судалсны үндсэн дээр зарсурталчилгааны сувгаа төлөвлөх хэрэгтэй.


Тэгвэлбарилгын салбарынхан хаанаас мэдээ, мэдээлэл авдаг вэ?

Интернет,салбарын сэтгүүл, сонин, үзэсгэлэн яармаг, салбарын мэргэжилтнүүдийн сургалтсеминар, салбарын олон нийтийн арга хэмжээ гээд цөөн хэдэн сувгаас мэдээлэлавдаг нь судалгаагаар нотлогдсон. 

Монголынбарилгын зах зээлд нэвтэрч буй дэлхийн хэмжээний барилгын материал үйлдвэрлэгчкомпаниуд хамгийн эхлээд салбарын хэвлэл мэдээллийн хэрэгсэлтэй хамтрахыгэрмэлзэж, мэргэжлийн хүмүүсийг нэг дор цуглуулсан арга хэмжээ, сургалт семинархийхийг чухалчлан үздэг. Энэ нь дээр дурдсан 5 бүлгийн хүмүүст мэдээллээ хүргэх хүчин чармайлт юм. 

Түүнээсолон нийтийн телевиз, радио гэх хэвлэл мэдээллийн хэрэгслээр барилгынматериалаа сурталчлаад байх нь хүссэн үр дүнд хүргэхгүйг судалж мэдсэн хэрэгюм. 

Өөрөөрхэлбэл үр дүнгүй олон арга хэмжээнд оролцох биш, салбартаа нэр хүндтэй байгууллагуудтай хамтарч, олонд танигдсансургалт, арга хэмжээ, үзэсгэлэнд оролцох нь ач холбогдол өндөр. 

Энэсалбарт үйл ажиллагаа явуулж байгаа компаниуд зорилтот бүлгээ зөв сонгож,түүндээ тохирсон сувгаар бүтээгдэхүүнийхээ мэдээлэл, сурталчилгааг хийх,салбарын олон нийтийн арга хэмжээнд идэвхтэй оролцож, салбартаа сүлжих чадвараанэмэгдүүлэх нь борлуулалтад өндөр үр дүн үзүүлнэ гэдгийн ойлгож, хэрэгжүүлдэгболсон нь сайшаалтай. 

Жишээлбэл, Тазуслангийн газар дээрээ хоёр давхар байшин бариулах боллоо гэж бодъё. Хамгийнэхлээд зураг төсөл, төсвөө гаргахаас эхлээд дулаалгын материал, сантехник,фасад гэх мэт асуудлуудаа шийдэхийн тулд мэргэжлийн компанид эсвэл мэргэжлийнхүнд л ханддаг. Санаачлагч буюу хөрөнгө оруулагч барилгын мэргэжлийн хүн биш лбол өөрөө мэдэж төсөв бодоод зураг төслөө боловсруулаад, дулаалга, сантехникийнматериалаа дур мэдэж сонгох нь ховор юм. 

Мөнтанай бүтээгдэхүүнийг хэрхэн зөв хэрэглэх зөвлөгөө контентыг хүргэх ньборлуулалтаа нэмэгдүүлж, үр дүнтэйгээр мэдээ, мэдээллээ таниулах хамгийн шилдэгарга зам юм. BARILGA.MN платформдхэрэглэгчдээс ирдэг асуултын 50-аас илүү хувийг төрөл бүрийн барилгынматериалуудыг хэрхэн зөв хэрэглэх талаар асуултууд эзэлдэг. 

Контентмаркетингаар дамжсан зар сурталчилгааг хэрэглэгч ойлгоход маш хялбар байх батухайн брэнд эсвэл компани илүү үнэ цэнэтэй, мэргэжлийн гэсэн ойлголтыгхэрэглэгч, худалдан авагчдаа төрүүлж чаддаг. Контент маркетинг нь үе шаттайявагдах боломжтой бөгөөд мэдээллээ бүрэн хэмжээгээр эхнээс нь дуустал хүргэхдавуу талыг олгоно. Жишээ нь барилгын салбарын сар тутмын БАРИЛГА.МН сэтгүүлийн сүүлийн 2 жилийн котентуудыг үзвэл цувралконтент байдлаар мэдээллээ хүргэж буй компаниуд их болсон нь контетнын ачхолбогдлыг ойлгож давуу талыг олж авсан нь харагдаж байгаа юмКонтентыг бүтээж, нийтлүүлснээр та энгийн зарсурталчилгаа эсвэл шууд маркетингаас дээш төвшний, сонирхох бус бодит худалданавалт хийх үйлчлүүлэгчдийг олж авах боломж бүрдэнэ.


Дараагийннэг анхаарал хандуулах зүйл бол вэбсайт.Энэ цаг үед худалдан авагчид дэлгүүр хэсч барилгын материал хайхаас илүүтэйонлайнаар сонголт хийхийг илүүд үзэх болсон. Тиймээс энэ нь таны бүтээгдэхүүнийинтернет болон сошиалд байршуулсан зураг, видео, контент ойлгомжтой, өндөрчанартай байхыг шаардаж байна.

Танысурталчилгаа хэчнээн сайн байсан ч өөрийн вэбсайтгүй бол итгэл төрүүлж чадахгүйба  шинээр ирэх  үйлчлүүлэгчдийг холдуулж байдаг. Мэргэжлийнвэбсайт нь таныг албан ёсны харагдуулахаас гадна бүтээгдэхүүн үйлчилгээгээ маштодорхой тайлбарлаж, таниулахад чухал үүрэг үзүүлдэг. Мөн вэбсайтдаадэлгэрэнгүй мэдээллийг байршуулснаар онлайнаар зах зээлд нэвтрэхэд тусалжчадна. 

Таөөрийн вэбсайттай болохын тулд заавал өндөр үнэтэй мэргэжлийн компани хөлслөхшаардлагагүй ба ашиглахад хялбар урьдчилан бэлтгэсэн загвар бүхий платформашиглаж болно.

Хэдийгээрдижитал шилжилт хийгдэж, онлайн худалдан авалт эрчимтэй хөгжиж байгаа чхэвлэмэл сонин, сэтгүүлийг таашаан мэдээ, мэдээлэл авдаг, материалыгбодитойгоор барьж үзэж, мэдэрсний дараа худалдан авалт хийдэг хэсэг бүлэгхүмүүс байсаар байх нь тодорхой юм. Жишээ нь барилгын үзэсгэлэнд хамгийн олонхэрэглэгч, үзэгч зорин очдог. Тэндээс тухайн жилийнхээ захиалгыг хангалттайаваад өөр сувгаар зар сурталчилгаа явуулах шаардлагагүйгээр дараа жилийнүзэсгэлэнтэй золгодог компаниуд олон байдаг. Үзэсгэлэнгийн талбайн эрэлт ихбайдаг нь ч дээрх мэдээллийг баталж байгаа юм. Үзэсгэлэн худалдаа бол борлуулалтаа нэмэгдүүлж, илүү олон шинэхарилцагч татахад шилдэг маркетингийн суваг юм. 

Мөнүзэсгэлэн худалдааны хамгийн том давуу тал нь өөр өөр хэрэгцээ шаардлага, үзэл бодолтой худалдан авагчдтай нэг доруулзаж санал бодлыг нь сонсон өөрийн бүтээгдэхүүний талаарх оновчтой судалгааныдүгнэлтийг авч үлдэх боломж гэж хэлж болно. 

Машэнгийн хэрнээ хэзээ ч мартаж болохгүй нэг зүйл бол одоо байгаа голлох худалданавагч, түншүүдээ халамжлах, байнгын эргэх холбоотой байх явдал. Хэрэв та өмнөххудалдан авагч, харилцагчтайгаа холбоо тасарвал өөр түнш хайхад хүргэх ба амархялбараар тогтмол борлуулалт хийх асар их боломжуудыг алдах магадлалтай. Хэсэгхугацааны дараа ч санал хүсэлтийг нь сонсож, ямар нэгэн зүйлд тусламж хэрэгтэйэсэхийг асууж байхыг зөвлөж байна. 

Борлуулалтын дараахүйлчилгээг дээд зэргээр үзүүлснээр үйлчлүүлэгч таны бүтээгдэхүүний шилдэгсурталчлагч болох нь гарцаагүй ба үүгээр дамжуулан дараагийн олон арванүйлчлүүлэгч, харилцагч нарыг татах юм. 

Хэрэглэгчээорхигдуулахгүй бүртгэлжүүлж, байнгын санах ойтой байж, менежментээ сайжруулахынтулд CRM системийг үйл ажиллагаандаа нэвтрүүлэн ашиглаж болох юм.

Энэсалбарт амжилтын түүхүүдийг бүтээх өргөн боломжтой. Компанийн бүтээгдэхүүнийталаар шилдэг харилцагч худалдан авагчтайгаа ярилцлага хийж, эерэг сэтгэгдлийгзорилтот бүлэгтээ хүргэх нь мөн чухал ач холбогдолтой арга. Гэхдээ таныбүтээсэн түүх зохиомол эсвэл бодит бус байж болохгүй. Хэрэв ингэвэлүйлчлүүлэгчээ хуурсан, ёс зүйгүй үйлдэл болно гэдгийг санаарай. 

Хэрэглэгчзалгахад менежер эсвэл оффисын утас авахгүй байх, дуут шуудан руу шилжих нь маштом алдаа болдог. Ялангуяа жижиг дунд худалдаа эрхлэгчид дуудлага авахгүй,холбогдож буй харилцагчтай албан бусаар харьцах зэрэг үзэгдэл элбэг байдаг ньнууц биш. Ингэснээр холбогдож буй харилцагчийг өөр ижил төрлийн бараа материалборлуулагчруу хандах, танай байгууллагын талаар сөрөг сэтгэгдэлтэй үлдэхэдхүргэх өндөр эрсдэлтэй. 

Барилгынмаркетингийн дээрх  санаанууд ньхэрэглэгчидтэй харилцаа тогтоож, үйлчлүүлэгч болгон хувиргахад чиглэсэн онлайнболон бусад хэлбэрийн хүчин чармайлтын жишээнүүд билээ. Удаан хугацааны шилдэгхарилцагч, хэрэглэгчийн туршлагаас эхлэн, ирээдүйн үйлчлүүлэгчид таны бизнесийгинтернетийн хайлтын системээс, аль нэг вэбсайтаас олох хүртэл арга замуудыгбагтаахыг хичээлээ.

Та барилгын салбарынбизнест амжилтад хүрэхийн тулд дээрх зөвлөмжүүдийг ашиглаарай.


СЭТГЭГДЭЛ БИЧИХ

АНХААРУУЛГА:
Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд barilga.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү.

Холбоотой мэдээ